2024-06-26 00:16:39
Загарбницька війна Росії проти України - у межах всебічного 14-ого пакету санкцій ЄС ухвалює жорсткі заходи щодо ухилення від санкцій та в сфері енергетики
Учора Рада ЄС ухвалила 14-ий пакет економічних та індивідуальних обмежувальних заходів, які завдають ще одного удару по режиму Путіна й тих, хто продовжує його незаконну, неспровоковану та невиправдану загарбницьку війну проти України. Ці заходи спрямовані на такі важливі сектори російської економіки як енергетика, фінанси та торгівля, а також ускладнюють ухилення від санкцій ЄС.
Наші санкції вже суттєво послабили російську економіку та завадили Путіну здійснити свої плани знищити Україну, хоча він все ще продовжує незаконну агресію проти цивільних та цивільної інфраструктури. 14-ий пакет санкцій демонструє нашу одностайність у підтримці України та прагненні обмежити злочинну діяльність Росії проти українців, включно зі спробами ухилитися від обмежувальних заходів ЄС.
- Жозеп Боррель, Високий представник ЄС із закордонних справ і безпекової політики
Сьогоднішній пакет включає обмежувальні заходи щодо ще додатково 116 фізичних та юридичних осіб, відповідальних за дії, що підривають або створюють загрозу територіальній цілісності, суверенітету та незалежності України. Також цей пакет передбачає такі галузеві заходи:
Енергетика
Щоб гарантувати, що потужності ЄС не будуть використовуватися для перепродажу російського скрапленого природного газу (СПГ) у треті країни, і таким чином зменшити значні прибутки, які Росія отримує від продажу та транспортування СПГ, ЄС заборонить послуги перепродажу російського СПГ на території ЄС з метою перетранспортування у треті країни. Це включає як перевезення з судна на судно, так і перевезення з судна на берег, а також перевантаження газу. Такі заходи не впливатиму на імпорт, а лише на реекспорт до третіх країн через ЄС. Європейська Комісія стежитиме за реалізацією та розробкою цього рішення та, у разі потреби, може запропонувати пом’якшувальні заходи. Крім того, ЄС заборонить нові інвестиції, а також надання товарів, технологій і послуг для завершення споруджуваних проєктів СПГ, таких як Arctic LNG 2 і Murmansk LNG. Вводяться обмеження на імпорт російського СПГ через термінали ЄС, які не підключені до системи природного газу.
Проти ухилення від санкцій
ЄС озброює себе додатковими інструментами для боротьби з ухиленням від санкцій.
Передусім материнські компанії ЄС повинні будуть докласти всіх зусиль, щоб гарантувати, що їхні дочірні компанії в третіх країнах не беруть участі в будь-якій діяльності, яка в результаті уможливість ухивлення від санкцій.
По-друге, щоб протидіяти реекспорту товарів військового призначення, здобутих на полі бою в Україні, або критичних для розвитку російських військових систем, було вирішено, що оператори ЄС, які продають такі товари військового призначення третім країнам, повинні запровадити механізми належної обачності (due diligence), здатні ідентифікувати та оцінити ризики реекспорту до Росії та їх зниження.
Крім того, оператори з ЄС, які передають промислове ноу-хау для виробництва бойових товарів комерційним партнерам із третіх країн, тепер повинні будуть включити договірні положення, щоб гарантувати, що таке ноу-хау не буде використовуватися для товарів, призначених для Росії.
Фінанси
Рада вирішила заборонити використання «Системи передачі фінансових повідомлень» (SPFS), спеціалізованого сервісу обміну фінансовими повідомленнями, розробленого Центробанком Росії для нейтралізації ефекту обмежувальних заходів. Організаціям ЄС, які працюють за межами Росії, буде заборонено підключатися до SPFS або еквівалентних спеціалізованих служб обміну фінансовими повідомленнями.
Окрім того, операторам з Євросоюзу буде заборонено здійснювати транзакції за межами Росії з конкретно перерахованими особами з використанням SPFS.
Також Рада ЄС запроваджує заборону на операції з цільовими кредитними та фінансовими установами та постачальниками криптоактивів, заснованими за межами ЄС, коли ці організації сприяють транзакціям, які підтримують оборонно-промислову базу Росії через експорт, постачання, продаж, передачі або транспортування до Росії товарів і технологій подвійного призначення, чутливих предметів, військових товарів, вогнепальної зброї та боєприпасів.
Фінансування політичних партій та інших організацій
Зважаючи на тривалі спроби Росії втрутитися в демократичні процеси в ЄС і підважити його демократичні підвалини, в тому числі шляхом кампаній впливу та поширення дезінформації, Рада ЄС вирішила, що політичним партіям і фондам, неурядовим організаціям, включно з аналітичними центрами, або постачальникам медійним послуг у ЄС більше не буде дозволено приймати фінансування, що надходить від російської держави та її проксі.
Відповідно до Хартії основоположних прав, узгоджені сьогодні заходи не перешкоджатимуть постачальникам медійних послуг та їхньому персоналу здійснювати іншу діяльність у ЄС, таку як дослідження та інтерв’ю.
Транспорт
Уперше ЄС здійснив заходи спрямовані проти конкретних морських суден, які беруть участь у війні Росії проти України та підпадають під заборону на доступ до портів і заборону на надання послуг. Ці судна можуть бути включені до санкційного списку з різних причин, таких як транспортування військового обладнання для Росії, транспортування вкраденого українського зерна та підтримка розвитку енергетичного сектору Росії, наприклад, через транспортування компонентів СПГ або перепродаж СПГ. Ці дії також поширюються на танкери, що є частиною тіньового флоту Путіна, які обходять обмеження ЄС і "Price Cap Coalition", практикуючи при цьому нечесне судноплавство, цілком ігноруючи міжнародні стандарти. Сьогодні 27 суден потрапили під санкції на цій підставі.
Окрім того, щоб уникнути інших форм ухилення, Рада ЄС ухвалила рішення:
Імпортно-експортний контроль та обмеження
Рада ЄС додала 61 нову організацію до переліку тих, хто безпосередньо підтримує військово-промисловий комплекс Росії у ході її загарбницької війни проти України. Вони підпадають під жорсткіші експортні обмеження щодо товарів і технологій подвійного призначення, а також товарів і технологій, які можуть сприяти технологічному вдосконаленню російського сектору оборони та безпеки. Деякі з цих організацій розташовані в третіх країнах (Китай, Казахстан, Киргизстан, Туреччина та Об’єднані Арабські Емірати) і брали участь в ухиленні від торговельних обмежень і були залучені до закупівель чутливих компонентів, які використовуються, наприклад, у виробництві дронів або наданні матеріальної підтримки в ході російських військових операцій.
Крім того, сьогоднішнє рішення розширює перелік заборонених компонентів, які можуть сприяти технологічному вдосконаленню російського сектору оборони та безпеки. Було додано окремі типи верстатів і позашляховиків.
ЄС також ввів подальші обмеження на експорт товарів, які сприяють, зокрема, збільшенню російського промислового потенціалу (наприклад, хімікати, включно з марганцевими рудами та сполуками рідкоземельних металів, пластмасами, землерийну техніку, монітори та електричне обладнання), а також подальші обмеження імпорту гелію з Росії, який є джерелом значних прибутків цього режиму.
Ліхтенштейн включили до списку країн-партнерів, які застосовують набір обмежувальних заходів щодо імпорту чавуну та сталі з Росії, а також набір заходів контролю за імпортом, які по суті еквівалентні тим, що застосовуються в ЄС.
Захист операторів ЄС
Пакет також включає заходи, які дозволять операторам ЄС вимагати від них компенсації збитки, заподіяні російським компаніям через застосування санкцій та експропріацію. Він також створює інструмент для складання списку компаній, які підпадають під заборону на операції через втручання в арбітраж і компетенцію суду.
Інші заходи
Сьогоднішній пакет накладає обмеження на прийом заявок на реєстрацію в ЄС певних прав інтелектуальної власності російськими громадянами та компаніями з метою компенсації дій російського уряду та судів, які незаконно позбавляють власників прав інтелектуальної власності ЄС їхнього захисту в Росії.
Нарешті, буде заборонено купувати, ввозити, переміщувати чи вивозити українські культурні цінності та інші товари археологічного, історичного, культурного, рідкісного наукового чи релігійного значення, якщо є обґрунтовані підстави підозрювати, що ці товари були незаконно вивезені з України.
Відповідні правові акти незабаром будуть опубліковані в Офіційному віснику ЄС.
Контекст
У своїх висновках від 17 та 18 квітня 2024 року Європейська Рада підтвердила свою повну непохитну підтримку України, її народу та її незалежності, суверенітету та територіальної цілісності в межах її міжнародно визнаних кордонів.
У своїх попередніх висновках Європейська Рада також закликала до подальших кроків, щоб послабити здатність Росії продовжувати вести загарбницьку війну, зокрема через посилення санкцій і повного й ефективного впровадження вже наявних санкцій.
21 травня 2024 року Рада ЄС дозволила використовувати чистий прибуток від неочікуваних і надзвичайних доходів, отриманих центральними депозитаріями цінних паперів в ЄС, в результаті впровадження обмежувальних заходів ЄС, для подальшої військової підтримки України, а також підтримки потужностей та відновлення оборонної промисловості країни.
Висновки Європейської Ради від 17 і 18 квітня 2024 р
Відповідь ЄС на вторгнення Росії в Україну
цей інформаційний лист розміщений для кращої медійної комунікації і інформування шановного читача газети "Гомін Галичини" про діяльність міжнародних організацій в Україні і Світі. Живемо і працюємо задля перемоги України у несправедливій війні яку розв'язала росія проти України
джерело: власне