Яка процедура оформлення паспорта громадянина України

Яка процедура оформлення паспорта громадянина України

2019-05-06 08:59:22

Яка процедура оформлення паспорта громадянина України

    

Яка процедура оформлення паспорта громадянина України

 

Консультує у рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО» директор Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Марія Николаїшин.

 

Кожен громадянин України, який досягнув 14-річного віку, зобов’язаний отримати паспорт громадянина України. Тепер паспорт громадянина України виготовляється у формі id-картки, що містить безконтактний електронний носій. id-картка містить ті самі дані, що й паперовий документ, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код).  Паспорт оформляється особам, які не досягли 18-річного віку (після досягнення 14-річного віку) – на 4 роки, а особам, які досягли 18-річного віку – на кожні 10 років. Це зазначено у Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. № 302.

У разі, якщо особа досягла віку 14 років, коли останній термін подання звернення  для виготовлення паспорта громадянина України? 

Не пізніше, ніж через місяць після досягнення 14 років такій особі слід звернутися до територіального підрозділу Державної міграційної служби України за місцем проживання або ж до центру надання адміністративних послуг для  оформлення паспорта громадянина України. Перед тим, як подавати звернення до територіального підрозділу Державної міграційної служби необхідно отримати в центрі надання адміністративних послуг довідку про місце реєстрації, що підтверджує офіційне місце проживання особи. Зазначу,

що є також визначений перелік документів, необхідних для оформлення id-картки, які подаються чи можуть подаватися разом із заявою:

  • свідоцтво про народження;
  • оригінали документів, що підтверджують громадянство та посвідчують особу батьків або одного з них, які на момент народження перебували у громадянстві України (для підтвердження факту належності особи до громадянства України); У разі відсутності таких документів або у разі, коли батьки чи один із батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, або у разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України;
  • паспорт громадянина України для виїзду за кордон (для осіб, які постійно проживали за кордоном, після повернення їх в установленому порядку на проживання в Україну та для осіб, які набули громадянство України за кордоном);
  • посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);
  • довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
  • документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів):

*про місце проживання — довідку органу реєстрації встановленого зразка;

*про народження дітей — свідоцтва про народження дітей;

*про шлюб і розірвання шлюбу — свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;

*про зміну імені — свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;

      -   довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття (за наявності).

Оригінали документів (крім довідки про реєстрацію особи громадянином України та документа, що підтверджує сплату платежу) повертаються особі або її законному представнику/уповноваженій особі після оформлення заяви-анкети.

Видані компетентними органами іноземної держави документи засвідчуються в установленому законодавством порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Такі документи подаються з перекладом на українську мову, засвідченим нотаріально.

Куди подавати документи для оформлення?

Звертатися треба до територіального підрозділу Державної України за зареєстрованим місцем проживання або до відповідного центру надання адміністративних послуг.  У разі, коли особа не має місця проживання, за адресою якої вона може бути зареєстрована, та з певних причин не може або не бажає отримувати статус бездомної особи, або знята з реєстрації місця проживання, слід звернутися до територіального підрозділу ДМС України, центру надання адміністративних послуг, центру обслуговування «Паспортний сервіс» ДП «Документ» за останнім зареєстрованим місцем проживання або за фактичним місцем проживання. Особа, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, подає документи через уповноважену особу до територіального підрозділу ДМС за місцем розташування адміністрації відповідної установи або закладу. Бездомна особа подає документи до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб'єкта за місцем майбутньої реєстрації її місця проживання. У разі виникнення обставин (подій), у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну (крім закінчення строку дії паспорта), документи для його обміну подаються протягом одного місяця з дати настання таких обставин (подій).

Подання документів для оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта здійснюється лише до територіального підрозділу ДМС у разі:

- набуття особою громадянства України;

- оформлення особі паспорта вперше після досягнення 18-річного віку без подання документів з фотозображенням особи, виданих уповноваженими органами, установами, організаціями;

- оформлення паспорта вперше після досягнення 18-річного віку особі, яка надала рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи);

- повернення на проживання в Україну особи, яка постійно проживала за кордоном;

- оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку, якщо така особа не отримувала паспорта, оформленого із застосуванням засобів Реєстру;

- відбування особою покарання в установах виконання покарань або перебування на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу.

Чи потрібно оплачувати за оформлення паспорта?

Для громадян, які досягли 14-річного віку, та отримують паспорт громадянина України вперше - адміністративна послуга безоплатна. Заміна документа старого зразка на id-картку коштуватиме 279 грн (за 20 днів) або 366 грн (за 10 днів). У разі втрати паспорта додатково сплачується 34 грн державного мита.

Нагадуємо, що на Дрогобиччині працюють три бюро правової допомоги, вони є відділами Стрийського місцевого центру з надання безоплатної воринної правової допомоги. У разі необхідності Ви можете звернутися до фахівців бюро правової допомоги за консультацією у тому числі й щодо пільгового забезпечення ліками. Адреси бюро: м. Дрогобич, вул. Лесі Українки, 70, м. Борислав, вул. Адама Міцкевича, 64, м. Трускавець, вул. Данилишиних, 62. Центр знаходиться за адресою: м. Стрий, вул. О. Бачинської, 1а. Прийом громадян здійснюється з                    8.00 до 17.00.

Марічка Бойко 

джерело: власне






Що ще читають на цю тему



Коментарів немає
Додати коментар


Коментар