«Або США йде, або Зеленський»
|
|
|
Суперечка Трампа, Зеленського та Венса в Овальному кабінеті викликала бурхливу і радісну реакцію в російської пропаганди. Як виявив Центр досліджень «Детектора медіа», основні меседжі агітпропу для внутрішньої аудиторії — про те, що президента України давно треба було «вигнати» або «звільнити», і про «зовнішнє керування» Україною. Для української аудиторії тези були трохи іншими: проросійські телеграм-канали, які видають себе за українські, зосередилися, зокрема, на тому, хто винний у провалі зустрічі президентів. Ви здивуєтеся, але окрім простої версії — про «однозначну провину Зеленського», є ще більш складна: в усьому винні «глобалісти». Детальніше про те, що писали американські медіа та російська пропаганда про зустріч в Овальному кабінеті, читайте тут.
|
|
Останній тиждень лютого був насичений (навіть занадто) політичними заявами з обох боків Атлантики. І його кульмінацією, без сумніву, була зустріч президентів у США. Ніхто не міг передбачити такого надзвичайного фіналу, пише автор моніторингів телемарафону Ігор Куляс, але точно сама по собі подія, незалежно від її підсумку, заслуговувала на найбільшу увагу будь-якого медіа. Проте в телемарафоні протягом 28 лютого про майбутню зустріч або не говорили майже нічого (як ICTV та СТБ), або ж лише побіжно згадували її в розмовах з експертами, яких запрошували з інших зовнішньополітичних тем. І, нарешті, ввечері, коли все це вже відбувалося, телеканал «1+1», блок якого припав саме на зустріч в Овальному кабінеті, показав, з одного боку, якісне репортажне висвітлення події (зусиллями власної кореспондентки в США і ведучого новин), а з іншого боку — повний провал роботи редакції в гостьовій студії і навіть в організації трансляції пресбрифінгу президентів.
Що ще відбувалося в телемарафоні і в етері Суспільного в ці надважливі для України дні лютого — читайте в щотижневому моніторингу «Детектора медіа».
|
|
«Оскар-2025»: краще б ми всі спали
|
|
|
97-й раз Американська кіноакадемія нагородила кіномитців, і цьогоріч церемонія обійшлася без скандалів — але й без яскравих жартів чи особливих моментів. Щиро, спокійно, трохи затягнуто. Відчувається, що в організаторів криза ідей.
Щодо самих переможців, то цьогорічний «Оскар» вийшов доволі суперечливим. Він приніс заслужені статуетки: наприклад, «Бруталісту» за роботу оператора. Неочікувано приємні сюрпризи: «Потоку» за анімацію. Очікувані, але неприємні нагороди: «Емілії Перес» за найкращу пісню. Очікувані, але неприємні сюрпризи: Тімоті Шаламе знову без «Оскара». І неочікувані та неприємні сюрпризи: Демі Мур не отримала нагороди за найкращу головну жіночу роль, бо натомість одразу п’ять призів вечора забрала «Анора». Про те, чому це дивне рішення (особливо для українців) і чому «Оскар» потребує не косметичного, а капітального ремонту, читайте в колонці Олександра Морського.
|
|
Медіа теж потребують відновлення
|
|
|
Український уряд, ООН, Європейська комісія та Світовий банк представили результати оцінювання збитків і потреб, що виникли внаслідок широкомасштабного російського вторгнення (RDNA4). Це вже четвертий подібний звіт, у якому обліковують обсяг шкоди, завданої Росією Україні внаслідок воєнних дій. Однак перший, у якому підраховані збитки медіасектору та потреби медіа у відновленні.
Раніше інформації про медіасектор у RDNA не було, бо медіа не розглядали як частину критичної інфраструктури чи бізнесу. Логіка проста: немає інформації про збитки — немає потреб у відновленні. Це хибний підхід, адже медіа відіграють у процесі відновлення чималу роль, пише Ольга Білоусенко, керівниця дослідницького відділу Львівського медіафоруму, який готував дані по медіа для цього звіту. По-перше, медіа дуже важливі в комунікації відновлення; по-друге, вони самі є частиною економіки України, яка зазнала істотних втрат і збитків. Ось трохи цифр із дослідження: у 2023 році загальний дохід медіа впав на -38%, а чистий дохід — на -46% відносно показників 2021 року. І це не говорячи про людські втрати, руйнування домівок та редакцій. Більше даних тут.
|
|
Час цікавих цифр. За місяць (грудень) марафон «Єдині новини» провів 1448 розмов із гостями. Це приблизно 46 розмов щодня. Перший канал Суспільного трішки менше — 1432 розмови за місяць. Загалом і там, і там запрошували мало жінок (менше 20%), марафон частіше запрошував офіційних спікерів, ніж незалежних експертів (на Суспільному передбачувано навпаки), в марафоні одні й ті самі гості вмикалися в етер у десять разів частіше, ніш на Суспільному. Але ще більше різниця між журналістикою та державною пропагандою помітна в політичній репрезентації. П’ять каналів «Єдиних новин» влаштували за грудень 109 ввімкнень із партією влади та нуль (0) — із другою найбільшою фракцією парламенту — «Європейської солідарності». Групи «За майбутнє» та «Довіра» вмикали значно частіше, ніж фракцію «Голосу» (п’ять ефірів проти одного). Перший канал Суспільного давав слово всім фракціям.
Більше даних про гостьову політику марафону і Суспільного читайте тут.
|
|
Повернімося знову до «Оскара». Антоніна, звісно, дивилася трансляцію, була неприємно вражена деякими результатами, а деякими моментами — наприклад, підтримкою України з боку Деріл Ганни та Пітера Строхана — розчулена. Але навіть у відпустці українські медіа не дають Лєні Чиченіній розслабитися й насолодитися церемонією та червоним хідником. Тому що в запалі низка українських ресурсів поширила новину про те, як російського актора, номінованого на «Оскар», зі сцени висміяв Роберт Дауні-молодший, нагадавши йому і про поїздки до Криму, і про пропагандистські фільми, в яких той знімався. Але ж, на жаль, Дауні цього ніколи не говорив. «Антоніна» розібралася, звідки взявся цей фейк (і перекладачі не винні, насправді).
|
|
Наразі це все.
Дякуємо, що дочитали цей лист до кінця.
Більше текстів наших авторів у різних форматах ви можете читати у фейсбуці, інстаграмі, телеграмі, вотсапі, вайбері, іксі (твітері) та на сайті «Детектор медіа». Увесь зворотний зв'язок також пишіть сюди — нам на пошту. А ще всією командою ми будемо вдячні, якщо порекомендуєте підписатися на цю розсилку вашим колегам та друзям і задонатите нам та іншим якісним медіа, які зараз потребують підтримки.
До зустрічі. Переможемо!
Ваша команда «ДМ». |
|
|
|