Фабрика клікбейту, кінобюджет-2025 та як призупинення іноземної допомоги США загрожує свободі слова

Фабрика клікбейту, кінобюджет-2025 та як призупинення іноземної допомоги США загрожує свободі слова

2025-02-03 00:31:56

Фабрика клікбейту, кінобюджет-2025 та як призупинення іноземної допомоги США загрожує свободі слова

Фабрика клікбейту, кінобюджет-2025 та як призупинення іноземної допомоги США загрожує свободі слова та демократії

Рџ’ятниця, 31 січня  2025 СЂРѕРєСѓ

РќРѕРІРёРЅРё С– дайджест матеріалів «Р”етектора медіа».

 РџСЂРёРІС–С‚. РќР° Р·РІ’СЏР·РєСѓ Марина Леончук, комунікаційна менеджерка «Р”Рњ».

 РџРµСЂРµС…РѕРґРёРјРѕ РІ СЃС–СЂСѓ Р·РѕРЅСѓ? 

Чому втрата американської РґРѕРїРѕРјРѕРіРё для українських медіа — серйозна загроза для демократії та СЃРІРѕР±РѕРґРё слова? «Р”етектор медіа» опублікував матеріал Р· аналізом ситуації: «Р—агроза для українських медіа — це дещо серйозніше Р·Р° кілька незаписаних подкастів, часткове скорочення працівників редакцій С– закриття окремих проєктів. Р—РіСѓР±РЅС– наслідки будуть відчутні далеко Р·Р° межами медіасектору: Сѓ громадському Р№ політичному житті, Сѓ відновленні зруйнованого РІС–Р№РЅРѕСЋ С– РїРѕР±СѓРґРѕРІС– демократичних інституцій, Сѓ суспільних комунікаціях С– міжнародних відносинах, Сѓ перебігу тієї організаційної С– ціннісної трансформації, СЏРєСѓ РјРё звемо “СЂСѓС…РѕРј РґРѕ Європи”». РњРµРґС–Р№РЅРёРєРё публікують РїРѕРІРЅРёР№ СЃРїРёСЃРѕРє сфер С– напрямів, РґРµ втрата фінансової підтримки РЎРЁРђ може спричинити РїРѕРІРЅСѓ Р·СѓРїРёРЅРєСѓ або суттєве скорочення роботи, Р° РІ перспективі — регрес С– зникнення тих досягнень С– Р·РјС–РЅ РЅР° краще, СЏРєС– РјРё мали Р·Р° останні десятиліття. РЇ залишу тут кілька прикладів: СЃРІРѕР±РѕРґР° слова, журналістські розслідування, прозорість С– громадський контроль влади, висвітлення РІС–Р№РЅРё або  «РЅРµРїРѕРїСѓР»СЏСЂРЅС–» соціальні теми. Читайте РїРѕРІРЅРёР№ текст, щоб розібратися, СЏРє втрата американської підтримки може загнати українські медіа РІ «СЃС–СЂСѓ Р·РѕРЅСѓ», що це означає для СЃРІРѕР±РѕРґРё слова С– демократії та СЏРєС– виклики постануть перед журналістикою.

 РҐС‚Рѕ головний РЅР° фабриці клікбейту?

Богдан РђРјС–РЅРѕРІ, шефпродюсер «Р¤Р°Р±СЂРёРєРё РЅРѕРІРёРЅ», — колишній  РІРµРґСѓС‡РёР№ каналу Медведчука, «Р±РѕСЂРѕРІСЃСЏ» Р·Р° журналістські стандарти, Р° потім перейшов РЅР° «С€РѕРє-контент» Сѓ ютубі. Клікбейт — невід’ємна частина сучасного медіапростору, С– РїРѕРєРё РѕРґРЅС– борються Р· РЅРёРј, інші перетворюють Р№РѕРіРѕ РЅР° прибутковий бізнес. РњРѕСЏ колега Ірина Семенюта РґРѕСЃР»С–дила, СЏРє Богдан РђРјС–РЅРѕРІ багато писав РїСЂРѕ РЅРѕРІРёРЅРё, РїСЂРѕ медіа та стандарти, Р° потім став РѕРґРЅРёРј Р· гравців РІ індустрії клікбейту. РЈ тексті розбираються РѕСЃРЅРѕРІРЅС– схеми роботи «С„абрики клікбейту»: «РќРµРѕС‡С–кувано! Путін РІ шоці!»«Р’РёР±СѓС…РѕРІР° хвиля знесла місто!»«Р”иктатор помирає! Отруїли спецслужби!» — це типові заголовки «Р¤Р°Р±СЂРёРєРё РЅРѕРІРёРЅ», РїСЂРѕ шкідливість СЏРєРѕС— «Р”етектор медіа» вже писав С‚СѓС‚ С– С‚СѓС‚. 

 Р РѕСЃС–Р№СЃСЊРєР° пропаганда намагається створити образ України СЏРє «С‚ягаря» для ЄС 

Огляд СЂРѕСЃС–Р№СЃСЊРєРѕС— пропаганди Р·Р° 20–26 СЃС–чня 2025 СЂРѕРєСѓ Р·СЂРѕР±РёРІ Віталій Михайлів разом Р· командою аналітиків «Р”етектора медіа». Р—Р° цей час Р·Р°РґРѕРєСѓРјРµРЅС‚ували 26 РІРєРёРґС–РІ, зокрема, СЂРѕСЃС–Р№СЃСЊРєС– пропагандисти брехали, що український РІС–Р№СЃСЊРєРѕРІРёР№ пішов Сѓ РЎР—Р§ С– Р·РіРѕРґРѕРј СѓР±РёРІ СЃРІРѕСЋ співмешканку, Р° РІ Києві запанікували через РїСЂРѕРјРѕРІСѓ Трампа РЅР° інавгурації. Рђ ще РІ соцмережах, зокрема РІ тіктоку, РїРѕС€РёСЂСЋРІР°Р»Рё РІС–део, РІ СЏРєРѕРјСѓ йдеться, що РІ бюджеті України РЅР° 2025 СЂС–Рє витрати РЅР° Національну поліцію нібито вчетверо перевищують фінансування Р—РЎРЈ. Однак це брехня. РЈ тексті проаналізовано, СЏРє СЂРѕСЃС–Р№СЃСЊРєР° пропаганда намагається створити образ України СЏРє «С‚ягаря» для ЄС, СЏРєС– наративи для цього використовуються та С‡РѕРјСѓ важливо розпізнавати С– протидіяти таким інформаційним маніпуляціям.

 

Як захиститися від інформаційного стресу

РЇРє захистити себе РІС–Рґ медіатравми та РЅРµ стати жертвою інформаційного перенавантаження? РЇРє зберегти емоційну рівновагу, коли кожен день наповнений тривожними новинами? Чи можливо навчитися споживати медіаконтент без шкоди для власного психічного Р·РґРѕСЂРѕРІ’СЏ? Чому медіатравма стала невидимим, але серйозним викликом для українців? РџСЂРѕ РІСЃРµ це ведучі подкасту «РњРµРґС–СѓРјРё» Наталя Соколенко та Вадим РњС–СЃСЊРєРёР№ поговорили Р· РћР»РµРЅРѕСЋ Тараненко, менеджеркою Р· СЂРѕР·Р±СѓРґРѕРІРё потенціалу проєкту «Р’ивчай та СЂРѕР·СЂС–Р·РЅСЏР№: інфомедійна грамотність РІ освіті» IREX РІ Україні. Рђ також розмовляли РїСЂРѕ те, С‡Рё можна «РІР°РєС†РёРЅСѓРІР°С‚РёСЃСЏ» РІС–Рґ інформаційного стресу та чи справді медіадетокс — це ефективний СЃРїРѕСЃС–Р± самозахисту.

 Р›РёС†Р°СЂС– правозахисту: Суспільне розповіло історії українських правозахисників

РќР° Суспільному РІРёР№С€РѕРІ документальний цикл «Р›РёС†Р°СЂС– правозахисту», С‰Рѕ розповідає РїСЂРѕ українські правозахисні організації. Кожна серія присвячена окремій структурі, СЏРєР° опікується українцями, що постраждали РІС–Рґ СЂРѕСЃС–Р№СЃСЊРєРѕС— агресії. Марія Спалєк пише, що фільм Суспільного — СЃРІРѕРіРѕ СЂРѕРґСѓ відеоенциклопедія РїСЂРѕРІС–РґРЅРёС… українських правозахисних ГО, СЏРєР° дає уявлення РїСЂРѕ історію С—С…РЅСЊРѕРіРѕ створення, головний напрям роботи, керівників, Р° також найвідоміші справи, СЏРєС– вела певна організація. РџСЂРѕС”РєС‚ побудований РЅР° інтерв’СЋ членів громадських організацій, Р° також учасників С—С…РЅС–С… справ С– СЃРІС–РґРєС–РІ РїРѕРґС–Р№. Р РѕР·РїРѕРІС–РґСЊ проілюстрована архівними фото С– відеоматеріалами та відеореконструкцією. Часто це історії Р·С– щасливим фіналом, СЏРє Сѓ випадку Р·С– Р·РІС–льненням Р· полону режисера Олега Сенцова, Р·Р° СЏРєРѕРіРѕ Р±РѕСЂРѕРІСЃСЏ Центр громадянських СЃРІРѕР±РѕРґ. РђР»Рµ деякі справи, СЏРєС– ведуть ГО, РІС–Рґ початку РЅРµ можуть мати хепіенду, адже йдеться РЅРµ РїСЂРѕ порятунок людей, Р° РїСЂРѕ пошуки С—С…РЅС–С… убивць С– документування воєнних злочинів.

 Р”ержкіно почало розподіляти сльози Р· кінобюджету-2025 

 «Р¦СЊРѕРјСѓ дам С– цьому дам, Р° цьому РЅРµ дам». РљР°С‚ерина Городнича аналізувала роботу Ради Р· державної підтримки кінематографії, СЏРєР° зібралася вперше Сѓ 2025 СЂРѕС†С–, щоб розподілити бюджет: «Р¦РµР№ бюджетний СЂС–Рє перетворює членів ради РЅР° еквілібристів,  Р±Р°Р»Р°РЅСЃСѓРІР°С‚Рё РјС–Р¶ виробництвом С– наявними грошима зможуть С…С–Р±Р° відьмаки. Роздавати майже нема чого». РЇРєРёРј було перше засідання, С– чому Антоніні чи РЅРµ вперше РїС–Рґ час перегляду довелося співчувати абсолютно РІСЃС–Рј, — читайте РІ РїРѕРІРЅРѕРјСѓ тексті Р·Р° посиланням.

Р† одразу залишу вам посилання РЅР° ще РѕРґРёРЅ текст Антоніни — РїСЂРѕ те, СЏРє РІРёСЂРѕР±РЅРёРєРё українських фільмів роками дурять журналістів СЃРІРѕС—РјРё пресрелізами. Лєна Чиченіна пише РїСЂРѕ розвиток українського РєС–РЅР° та особливості Р№РѕРіРѕ піару: «РњРё бачили РІСЃРµ більше С– більше стрічок, Р·'явилося істотне державне фінансування, РєРѕРЅРєСѓСЂСЃРё, С– справа поїхала. Р† майже одразу почали кристалізуватися тенденції РІ позиціюванні. Хтось узагалі забивав РЅР° рекламу С– потім жалівся, що фільм Сѓ прокаті РЅРµ дивляться. Хтось почав звертати увагу РЅР° РїСЂРѕРјРѕ С– маркетинг та отримував непогані боксофіси. Рђ хтось передавав куті меду С– писав Сѓ пресрелізах СЏРєС–СЃСЊ казки РґС–РґСѓСЃСЏ Панаса, значно перебільшуючи досягнення». РџСЂРѕ останніх — РЅРѕРІРёР№ матеріал Лєни. 

 

Наразі це все.

Дякую, що дочитали цей лист до кінця.

 

Більше текстів наших авторів Сѓ СЂС–Р·РЅРёС… форматах РІРё можете читати Сѓ  С„ейсбуці, С–нстаграмі, С‚елеграмі, РІРѕС‚сапівайбері, С–РєСЃС– (твітері) та РЅР° сайті «Р”етектор медіа». Увесь зворотний Р·РІ'СЏР·РѕРє також пишіть СЃСЋРґРё — мені РЅР° пошту. Рђ ще всією командою РјРё будемо вдячні, якщо порекомендуєте підписатися РЅР° цю розсилку вашим колегам та РґСЂСѓР·СЏРј.

 

До зустрічі. Переможемо!

Ваша комунікаційна менеджерка «Р”Рњ» Марина Леончук.

джерело: власне






Що ще читають на цю тему



Коментарів немає
Додати коментар


Коментар