Звісно, дебати Трампа і Гарріс коментувала й ворожа пропаганда — «Безглузді, заангажовані, на користь американського ВПК». Олександр С’єдін розповідає, як орієнтовані на міжнародні авдиторії російські медіа маніпулювали темою дебатів між кандидатами в президенти США.
Не давали спокою пропагандистам і кадрові перестановки в Кабінеті Міністрів України. Ось, до прикладу: «“Міністропад”, “кадровий цирк” і “косметична рокіровка” — реакція російських телеграм-каналів на зміни в уряді України». Арсеній Субаріон розібрав основні тези російського агітпропу й відстежив цікавий факт: тема урядових перестановок стала приводом для повторення давніших повідомлень. Чим це небезпечно, як реагувати й розпізнавати маніпуляцію та пропаганду — читайте в новому тексті мого колеги у спецпроєкті «Кремлеграм».
«У нас купа крутих, недооцінених журналістів»
А «наша інформаційна політика перетворилася на мочилово в телеграмі». Саме цю цитату Юлія Лавришин обрала для заголовку свого інтерв’ю з політичною журналісткою Юлією Забєліною. За неповні три роки повномасштабної війни вона пройшла шлях від парламентської кореспондентки до політичної журналістки, яка має контакти серед українських та американських політиків і посадовців, веде адвокаційну роботу в США та пише про відносини України з іноземними партнерами. Говорили про проблеми державної комунікації, наш інфопростір, телеграм та виклики, які стоять перед українськими медійниками. Яка є і якої хотілося б співпраці влади та медіа, про комунікаційні перемоги та провали, а також інформаційну прірву між Україною та США.
Не на часі
На телеканалі «1+1 Україна» стартував новий, 16-й сезон сімейного реаліті-шоу «Міняю жінку». Попередній сезон вийшов ще у вересні 2020-го. Як написала моя колега, оглядачка Марія Спалєк: «повернення популярного проєкту після великої перерви — саме по собі помітне явище. А тут камбек відбувся на тлі війни, яка змінила геть усе». Здається, творці добре усвідомлюють це, тому новий сезон «Міняю жінку» — принаймні перший його випуск, що зараз є в доступі — вийшов украй обережним. Жодних гучних суперечок, образ і лайки не було. Але коментарі на ютубі показують, що українське суспільство зараз настільки емоційно вразливе, що будь-яка дрібниця може спровокувати вибух: «я не розумію, війна...горе..., а тут, дивлюся, чоловіки живуть у сім’ях, беруть участь у передачі… якось дивно… Не хватає воїнів — так от же вони, герої...». До того ж, «в полі нема кому пахати». «Як реаліті “Міняю жінку” посилює розкол у суспільстві» — розбиралась Марія Спалєк.
Антоніна хвалить «Дизель-шоу»
«Шок-контент. Виконується вперше і, мабуть, востаннє». Так написала сама редакторка проєкту «Антоніна», Лєна Чиченіна, у себе на фейсбуці, пояснюючи заголовок тексту про останні випуски розважального проєкту «Дизель-шоу». Ну, як «хвалить». Антоніна констатує, що в цілих двох випусках немає вже «повного ідіотизму, іспанського сорому, сексизму, гомофобії, українофобії та скандалів. Ростуть люди!». Антоніна ж пише про це тому, що у твітері натрапили на кілька шакалячих експресів, де авторів знову проклинають, але не цілком зрозуміло, за що. І закликає «шакалити ці недолугі гумористичні проєкти усе ж не за традицією, а по ділу». А я вас закликаю читати, щоб зрозуміти, чи то з Антоніною щось не так, чи й справді «дизелі» виросли.