Щодо приватизації земельної ділянки під будинком в умовах дії воєнного стану

Щодо приватизації земельної ділянки під будинком в умовах дії воєнного стану

2023-04-24 22:55:10

Щодо приватизації земельної ділянки під будинком в умовах дії воєнного стану

Часто буває так, що громадянин, володіючи  житловим будинком, не має документів, які посвідчують його право власності на земельну ділянку, на якій розміщений цей будинок. Що ж тоді йому робити, які етапи варто пройти для того, щоб земельна ділянка як і будинок належали йому на праві приватної власності.

Саме про це ми і говоритимемо із  Галиною Ляхович - завідувачкою сектору «Бориславське бюро правової допомоги» відділу безоплатної правової допомоги Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

 

Пані Галино, скажіть будь ласка, якими нормативно-правовими

Дане питання врегульовано зокрема такими нормативно-правовими актами як: Земельний кодекс України, Закон України «Про землеустрій», Закон України «Про державний земельний кадастр», Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

 

З чого треба розпочати?

Приватизацію земельної ділянки слід розпочати з виготовлення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Звертаю Вашу увагу на те, що для замовлення та розроблення такої документації не потрібно будь-яких додаткових дозволів.

 

До кого треба звертатися громадянину для виготовлення технічної докуменатції?

Розробниками технічної документації із землеустрою можуть бути:

- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;

- фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою. Важлива умова – виконавцем робіт може бути лише особа, яка має сертифікат інженера-землевпорядника. Тому раджу перед укладанням договору поцікавитися у майбутнього виконавця робіт про його наявність. У разі відсутності такого документа проект землеустрою буде вважатися недійсним і здійснити державну реєстрацію земельної ділянки буде не можливо.

 

У якій формі виконується ця документація?

Технічна документація виготовляється у паперовій формі та на електронних носіях. Звертаю увагу, що вартість, строки виконання робіт та інші умови повинні бути передбачені в договорі, який заявник має укласти із землевпорядною організацією. Тому важливо є те, щоб в договорі були вказаний конкретний терміни виконання робіт, який згідно із законодавством не може перевищувати 6 місяців. Наголошую також й на тому, що громадянинові варто обумовити із цією землевпорядною організацією і про те, що її фахівець також зареєструє земельну ділянку в Державному земельному кадастрі. Як правило, так і відбувається. Однак ми зустрічали такі випадки, коли громадянин отримував лише готову документацію на цю земельну діяльну без її реєстрації у ДЗК. 

Який наступний етап?

Далі необхідно подати клопотання до відповідного органу місцевого самоврядування (сільської, селищної чи міської ради), який передає земельні ділянки комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених Земельним кодексом України. Звертаю увагу, що до клопотання потрібно додати розроблену технічну документацію на земельну ділянку та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Строк розгляду: 1 місяць з дня отримання документів відповідним органом місцевого самоврядування.

За результатами розгляду клопотання Ви отримаєте рішення місцевої ради про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та передачу земельної ділянки у власність.

Цей документ уже засвідчує право власності на земельну ділянку?

Ні. На жаль, Це помилкова думка наших багатьох клієнтів. Звертаю увагу, що оформлення права власності на земельну ділянку завершується реєстрацією права власності на земельну ділянку. Для цього слід звернутися в центр надання адміністративних послуг та надати такі документи: заяву встановленої форми, документ, що посвідчує особу, засвідчену копію рішення про безоплатну передачу земельної ділянки, витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку; документ, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно.

Строк розгляду - до 5 робочих днів. За результатами реєстрації права власності на земельну ділянку видається витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Таким чином, для того, аби приватизувати земельну ділянку під будинком, необхідно пройти послідовно кілька етапів:

- замовити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у землевпорядній організації.

- подати клопотання про приватизацію земельної ділянки до органу місцевого самоврядування та отримати відповідне рішення;

- зареєструвати право власності на земельну ділянку, звернувшись до центру надання адміністративних послуг.

 

 

У подальших публікаціях ми продовжимо консультації у рамках реалізації проекту «Програма «Прискорення приватних інвестицій у сільське господарство», що стосуються сфери земельного законодавства, від Стрийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. А наразі нагадуємо нашим читачам, що  звернутися за допомогою з цього питання Ви можете до бюро правової допомоги. Нагадуємо, що бюро правової допомоги знаходиться за адресою: м. Дрогобич, вул. Л. Українки, 70.

Андрій Вовк

джерело: власне






Що ще читають на цю тему



Коментарів немає
Додати коментар


Коментар