2022-05-27 09:28:57
Колега поділився з вами тривогами перед презентацією чи виступом? Або, можливо, він розіслав на всю компанію лист, який от зовсім ніхто не мав побачити. Або хвилюється напередодні важливої зустрічі, угоди. У таких та й купі інших випадків з язика і злітає: «Та не переживай!».
Але тривога — не лампочка, і ніяким тумблером її не виключити. І фраза: «не переживай» іноді звучить як відмова від повноцінної допомоги. Цей вислів, можливо, заспокоїть людину, коли проблема не надто велика, але тим, кому потрібна повноцінна підтримка, потрібно казати інше.
Коли у вас реальні труднощі, легко відчути, що ви — єдиний, хто «влип» по-крупному. Тому, підбадьорюючи колегу, втішайте його тим, що ви були в такій же жахливій ситуації. Якщо ви ще й можете порадити, як із неї вибратися, то це ж чудово. Ну або принаймні, разом посмійтеся над вашими минулими тривогами та зніміть напругу.
Нейтралізуйте почуття провини, воно й без того з’їдає людину зсередини і заважає зваженому погляду на ситуацію.
Підбадьорте колегу і нагадайте про те, як він або вона вже виходив/ла сухим з води. Зробіть комплімент та загостріть увагу на сильних сторонах співрозмовника
Важливо: перед тим, як вимовляти цю фразу, переконайтеся в тому, що людині потрібна допомога. І пропонуйте тільки те, що ви реально можете зробити.
Якщо ж вам нічим допомогти своєму колезі, і ви не знаходите, що можете йому порадити, просто визнайте сам факт, що його ситуація — надзвичайна. Поділіть почуття іншої людини, дайте їй виговоритися, вислухайте і поспівчувайте. Адже таким чином ви дасте зрозуміти: «Я — тут, з тобою».
джерело: власне