Чи діє “Дія”? Як спроба підприємців отримати компенсацію за карантин перетворилася для багатьох на 9 кіл пекла
Детальніше за посиланням: https://terminovo.te.ua/news/43945/?fbclid=IwAR1-1ofY869p1aE_rvtALF5WSjTf9gdPkDpd43ZqGNSGdhMdvV1NL_whUhc | Терміново новини Тернополя
Перевіряєте, чи ваш основний КВЕД входить до переліку, заходите на портал чи в мобільний додаток, подаєте заявку, вказуєте ІВАN, на який вам мають зарахувати 8 тисяч гривень карантинної компенсації від держави, підтверджуєте. І чекаєте, коли “капнуть” гроші. Такий вигляд система мала в описі. На практиці десятки підприємців Тернополя зіткнулися із проблемою вже на етапі подання заявки – система її просто не приймає. Чи справді так легко отримати компенсаційні кошти, як про це заявляють чиновники, дізнавалася журналістка Терміново. Очікують, що допомогу отримає понад мільйон осіб “Понад 150 тисяч українців вже скористалася через “Дію” послугами надання матеріальної допомоги від держави під час пандемії. Без зайвих папірців, черг та бюрократії”, – хвалиться успіхами у відеоролику очільник Міністерства цифрової трансформації Михайло Федоров. Нижче, під відеозаписом на офіційній сторінці Мінцифри у фейсбуці доповнено, що насправді за три дні вже понад 200 тисяч підприємців скористалися цією можливістю: понад 160 тисяч – через мобільний застосунок, ще 40 тисяч – через портал. Раніше Федоров прогнозував, що компенсацією скористається понад 1 млн підприємців. (Поки ми працювали над матеріалом, у Мінцифрі повідомили, що кількість заявок, станом на ранок 21 грудня, досягла 280 тисяч – авт.)
Детальніше за посиланням: https://terminovo.te.ua/news/43945/?fbclid=IwAR1-1ofY869p1aE_rvtALF5WSjTf9gdPkDpd43ZqGNSGdhMdvV1NL_whUhc | Терміново новини Тернополя
Нагадаємо, подати заявку на одноразову компенсацію в розмірі 8 тисяч гривень можуть ФОПи та наймані працівники юридичних осіб та ФОПів, основний КВЕД яких належить до визначеного переліку. Заявку можна оформити у два способи, але обидва – через “Дію”: або у додатку, або через портал. Перші виплати обіцяють вже з 21 грудня цього року. “У системі – збій, спробуйте пізніше знову” “На перший погляд, прогрес, діджиталізація, гарна справа це все, але…”, – розповідає про свої спроби податися на компенсацію тернопільський підприємець Віктор. Він три дні витратив на бої і з застосунком, і з порталом, та все намарно. Хоч його КВЕД у переліку є, але система вперто пише “Основний КВЕД вашої організації станом на 31.102020 не відноситься до тих, стосовно яких вживають карантинні обмеження”.
Детальніше за посиланням: https://terminovo.te.ua/news/43945/?fbclid=IwAR1-1ofY869p1aE_rvtALF5WSjTf9gdPkDpd43ZqGNSGdhMdvV1NL_whUhc | Терміново новини Тернополя
Віктор торгує автозапчастинами. Каже, всіх вимог держави, аби отримати компенсацію, дотримав. Відкриває перелік і ще раз проходить по кожній. “На 31.10.2020 основний КВЕД віднесено до переліку тих, стосовно яких вживають карантинні обмеження. Є. У мене 45.32 – основний. Здійснюю діяльність понад 3 місяці. Працюю три роки. Сплатив ЄСВ не менше, ніж за три місяці у 2020 році. Сплатив за всі 3 квартали 2020 року. Але заявку не приймає”, – констатує підприємець. ВЖЕ Й ЗВЕРТАВСЯ НА “ГАРЯЧУ” ЛІНІЮ “ДІЇ”, ДЕ “ПРОВ??СІВ” МАЙЖЕ ПІВ ГОД??Н?? І ТАК НІ З К??М І НЕ ЗВ’ЯЗАВСЯ. Віктор також писав у підтримку боту, там сказали, що це якийсь збій, і порадили спробувати ще раз через певний час. “Добре, що час є до 31 грудня. Зрештою, думаю, і його продовжать згодом, якщо всі помилки програми не виправлять до того часу”, – сподівається Віктор. До слова, під відео, яке записав очільник Мінцифри Михайло Федоров, у коментарях – шквал обурення та запитань. Люди “виснуть” на різних етапах. Комусь одразу відмовляють навіть у оформленні заявки, хтось “шпортається” на етапі, де вказано, що є проблеми з оплатою ЄСВ, хоча все оплачено. Дехто нарікає: заявка зависла, а подати наступну не пускає, мовляв, ще попередня в обробці. Тому незрозуміло: чекати на відповідь чи ні? Аби “прорватися”, подавали заявку вночі Тернопільська підприємиця Наталія має крамницю одягу. Товар замовляє в мережі за кордоном. Через епідемію коронавірусу навесні мала чималі збитки. Спершу зупинилися поставки, хоча потім вже й не було кому продавати, попри те, що торгівлю перенесла у соцмережі. “Був момент, коли люди просто перестали купувати, наче відрізало. Хтось беріг гроші, бо незрозуміло, що буде далі, інші знайшли коштам інше застосування – зайнялися ремонтами, бо і так вдома сиділи. Або просто почали купувати щось додому”, – пригадує жінка. Констатує: торгівля в інтернеті – не те саме, що наживо. Люди часто не вгадують із розмірами, доводиться їздити туди-сюди на пошту, аби надіслати пакунок, а вже невдовзі – забрати, замінити товар, надіслати ще раз. І нехай поштові послуги оплачують покупці, але все це час. А покупців тепер таки багато. Тож новина про компенсацію її втішила, хоч і ненадовго. Каже, що три дні промучилася з додатком – подати заявку було неможливо. Зрештою, згадала, на які хитрощі доводилося йти, аби кілька років тому зареєструватися на подачу документів на візу. “Тоді чоловік подавався опівночі, а я – о 8 ранку, поки ще не було ажіотажу, – пригадує підприємниця. – Тому тепер зробили аналогічно.” ПОДАВАЛ?? ЗАЯВКУ О 1 ГОД??НІ НОЧІ. ПРОПУСТ??ЛО БЕЗ ПРОБЛЕМ. НЕ ЗНАЮ, МОЖЛ??ВО, ПОЩАСТ??ЛО, МОЖЛ??ВО, СПРАВДІ НАЛАГОД??Л?? РОБОТУ С??СТЕМ??, А, МОЖЕ, СПРАЦЮВАЛА НАША Х??ТРІСТЬ. Проблеми – через масовість звернень У Мінцифрі навіть зняли відеоінструкцію, як подати заявку на отримання компенсації і на порталі, і в мобільному застосунку. Однак під самим відео – десятки питань та невдоволених коментарів: люди все одно не можуть подати заявку. “Якщо мені приходить повідомлення, що мій КВЕД не належить до переліку, який підпадає під компенсацію, це означає, що я маю право працювати під час карантину 8-24 січня”, – висновують для себе підприємці. У коментарях SMM-ники “Дії” пояснюють: наразі взяли ті категорії підприємців, які є найбільш вразливими внаслідок введених карантинних обмежень. Та чи будуть перелік КВЕДів згодом розширювати, наразі невідомо. Однак у цій ситуації не без успішних історій. Оксана – наймана працівниця у ФОПа, розповідає, що заявку подала без проблем і з першого разу.
Детальніше за посиланням: https://terminovo.te.ua/news/43945/?fbclid=IwAR1-1ofY869p1aE_rvtALF5WSjTf9gdPkDpd43ZqGNSGdhMdvV1NL_whUhc | Терміново новини Тернополя
Під відеопоясненням, як подати заявку на компенсацію, невдоволені користувачі залишають свої скарги. (Скріншот youtube-каналу Дія) “У нас є точка на ринку, продаємо іграшки. Заявку вдалося подати сьогодні вранці без жодних заминок, – розповідає продавчиня, хоч і уточнює: спершу увесь процес пройшов її роботодавець. От він мав проблеми в перші дні, але згодом система його все ж пропустила. – Можливо, тому і в мене не було проблем із поданням заявки”. У центрі обслуговування платників Тернопільської ДПІ Тернопільського управління ГУ ДПС у Тернопільській області журналістці Терміново пояснили: на жаль, нічим допомогти ФОПам у цій справі не можуть. За все відповідає Мінцифра. До них і варто звертатися. Хоча сконтактувати з менеджерами на “гарячій” лінії “Дії” – ще той квест. Зрештою, від менеджерки Оксани вдалося дізнатися лише те, що подати заявку пробують тисячі людей одночасно, тому система і може виснути. “Якщо людина перевірила і актуальність КВЕДІВ, і ЄСВ сплачено, але система видає помилку, варто трохи зачекати і спробувати ще раз. Ми працюємо над тим, аби покращити обслуговування усіх клієнтів. Однак потрібно зрозуміти: зараз найбільш “гарячий” період: люди почали масово відправляти заявки, тому виникають проблеми”, – пояснює менеджерка. Працівниця “гарячої” лінії додає: варто трохи зачекати, коли мине навала найбільшої кількості заявок, а систему остаточно налагодять. І просить про розуміння. Підприємці ж у свою чергу кажуть: розуміння їм вистачить, але чи вистачить часу? Наразі заявки приймають до 31 грудня. Якщо до того часу не встигнуть, то що тоді? В “Дії” поки що на це питання відповіді не мають.
Детальніше за посиланням: https://terminovo.te.ua/news/43945/?fbclid=IwAR1-1ofY869p1aE_rvtALF5WSjTf9gdPkDpd43ZqGNSGdhMdvV1NL_whUhc | Терміново новини Тернополя