2023-12-30 18:02:04
Ставити собі цілі й планувати наступний рік — річ корисна. Проте не всі з цим згодні. Як показало опитування Work.ua, 35% респондентів регулярно складають річні плани, 9% — роблять це час від часу, 20% ніколи не займалися плануванням, але цьогоріч хочуть спробувати. І не ставлять собі жодних цілей 37% учасників опитування.
Чому ж люди не складають планів на рік? Про це ми також запитали.
Погодьтеся, цікаво, що більшість не вважають планування доцільним. Але людина без планів як корабель без курсу. І ось чому.
У практики планування цілей і завдань на рік є ряд переваг, серед яких:
Окрім того, коли наприкінці року ви переглянете складений план і підіб’єте підсумки, то зможете оцінити свій прогрес, визначити, наскільки вдало ви виконуєте завдання для досягнення своїх цілей, що не вдалося. Це стимулює постійний розвиток і покращення.
Здавалося б, у плануванні таких речей немає нічого складного. Хочу зробити це — записую — роблю. Все просто, вперед! Проте тут є свої нюанси. Тож далі розглянемо деякі поширені помилки, яких припускаються люди, коли ставлять цілі.
Визначаючи можливі цілі, потрібно дати волю своїй уяві та амбіціям, відкинути страхи та мріяти про велике. Однак, коли ви вибрали ціль, переконайтеся, що вона реалістична і ви дійсно можете її досягти за конкретний період.
Наприклад, якщо ваша мета — пробігти марафон, то зробити це наступного місяця нереально, адже до такого навантаження треба готуватися кілька місяців. Або, якщо ви хочете стати генеральним директором компанії, але у вас немає досвіду, ця мета може бути непрактичною — принаймні поки що.
Щоб встановити реалістичні цілі, використовуйте стратегії SMART, переконайтеся, що вони є конкретними, вимірними, досяжними, релевантними та у вас є достатньо часу, щоб їх досягти.
Деякі люди — родичі, друзі чи навіть керівник — можуть впливати на ваші цілі. Можливо, вони думають, що знають, що для вас краще, або хочуть, щоб ви пішли певним шляхом або зробили щось конкретне.
Так, важливо зберігати хороші відносини з цими людьми. Так, ви повинні виконувати те, що просить ваш бос, але ж у розумних межах. Ваші цілі мають бути вашими, а не чиїмись. Тож будьте твердими у своїх переконаннях і робіть те, що хочете саме ви.
Так хочеться багато всього зробити — і для кар’єри, і для здоров’я, і для особистого розвитку. Проблема лише в тому, що у кожної людини є ліміт на час та енергію. Якщо ви намагаєтеся зосередитися на багатьох різних справах одночасно, ви не зможете приділити належну увагу окремим цілям.
Використовуйте правило «якість, а не кількість». Визначте відносну важливість усього, що ви хочете досягти протягом наступних шести-дванадцяти місяців. Потім виберіть, скажімо, 3-5 цілей, на яких потрібно зосередитися. І ви все встигнете.
Уявіть, ви щойно склали список цілей на наступний рік, взяли на себе зобов’язання збільшити продажі на 15%, хочете подати заявку на навчання, обіцяєте читати одну книгу про лідерство щомісяця. Видається, що список цілком досяжний, але є одне «але»: перераховані цілі зосереджені лише на кар’єрі. А цілями, які стосуються інших аспектів життя, тут і не пахне.
Не варто нехтувати справами, які приносять вам задоволення. Написання книги, похід у гори або облаштування домашнього саду також можуть бути неймовірно важливими для вашого щастя та добробуту. Тож спробуйте тримати баланс.
Чи траплялося таке, що виконання якогось завдання або проєкту займало більше часу, ніж ви планували? Напевно, часто. Подібне могло статися й з цілями, які ви ставили собі в минулому.
Якщо ви неточно оцінили строки й виявилося, що на досягнення мети потрібно більше часу, це може бентежити й навіть змусити вас здатися.
Тож, встановлюючи часові рамки, враховуйте затримки, невдачі, форсмажори й закладайте «із запасом». Якщо ви закладете додатковий час, ви будете відчувати менше тиску й неодмінно закінчити справу до визначеної дати.
Головне пам’ятати: як би ефективно ви не працювали, не досягати певних цілей нормально. Хоча не дуже весело. Проте невдачі визначають ваш характер і несуть корисні уроки. Тож не засмучуйтеся, якщо вам щось не вдалося — просто визначте, де помилилися, і використайте ці знання, щоб наступного разу втілити все до останньої цілі.
Читайте також
джерело: власне