Консультуємо у рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО»

Консультуємо у рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО»

2018-02-21 14:46:09

Консультуємо у рамках проекту «Я МАЮ ПРАВО»

Проект «Я МАЮ ПРАВО» реалізовується в Україні з минулого року. Реалізація проекту відбувається шляхом об’єднання зусиль Уряду, органів Міністерства юстиції, системи надання безоплатної правової допомоги, міжнародних партнерів та інших зацікавлених сторін. Мета проекту: підвищення рівня правової культури та правової свідомості громадян.  Як захистити свій бізнес і своє майно – про це ми говоримо із Марією Николаїшин - директором Стрийського місцевого центру з надання безоплатної воринної правової допомоги.

Пані Маріє, що робити, якщо громадяни виявили  незаконну перереєстрацію нерухомості або бізнесу, незаконне припинення або скасування права власності?

У  разі, якщо Ви виявили  незаконну перереєстрацію нерухомості або бізнесу, незаконне припинення або скасування права власності тоді слід  звернутися до правоохоронних органів  та написати скаргу до комісії Міністерства юстиції з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі – Комісія).

Чи можна звернути до суду?

Так, звичайно, громадяни можуть звернути до суду. Водночас, наголошу, що  колись звернення до суду - це була єдина можливість повернути незаконно перереєстровані майно чи бізнес. Такий процес міг затягуватися на роки, а майно не завжди поверталося до законного власника. Дуже добре, що зараз існує альтернативний спосіб повернення незаконно відчуженого майна та бізнесу – звернення до Комісії Міністерства юстиції України. 

Як оформити скаргу до Комісї?

Зазначу, що Міністерство юстиції України розглядає скарги на:  рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір); на проведені державним реєстратором реєстраційні дії у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду); на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України. Під час написання скарги слід  вказати повне найменування (ім’я), місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), найменування (ім’я) представника, якщо скарга подається представником; реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується; зазначити зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника; викласти обставини, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги; надати відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, який може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до відповідних реєстрів; перевірити наявність підпису скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги. У разі подання скарги представником, додати довіреність на представництво інтересів. І останнє, що є важливою доказовою базою, додати до матеріалів скарги засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника внаслідок прийняття рішення про державну реєстрацію (за наявності). Варто пам’ятати, що подати скаргу до Комісії Мін’юсту необхідно у встановлений законом строк (60 днів з моменту прийняття рішення, яке оскаржується або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав). Максимальний строк розгляду скарги – 45 днів. За результатами розгляду скарги Комісія готує висновок, на підставі якого Міністерство юстиції приймає рішення у формі наказу. Рішення надсилається скаржнику протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.

Чи може бути відмовлено у задоволенні скарги?

Так, Міністерство юстиції України може відмовити у задоволенні скарги за таких умов: скарга оформлена без дотримання вимог до її оформлення, визначених законами; на момент прийняття рішення за результатом розгляду скарги відбулася державна реєстрація цього права за іншою особою, ніж зазначена у рішенні, що оскаржується на момент прийняття рішення про задоволення скарги шляхом скасування реєстраційної дії щодо державної реєстрації новоствореної юридичної особи, іншої організації, державної реєстрації фізичної особи-підприємця, припинення юридичної особи, іншої організації, припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця або шляхом проведення реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведено наступну реєстраційну дію щодо відповідної особи; наявна інформація про судове рішення або ухвалу про відмову позивача від позову з того самого предмета спору, про визнання позову відповідачем або затвердження мирової угоди сторін; наявна інформація про судове провадження у зв’язку зі спором між тими самими сторонами, з того самого предмета і підстав; є рішення цього органу з того самого питання; уже розглядається скарга з цього питання від того самого скаржника; скарга подана особою, яка не має на це повноважень; закінчився встановлений законом строк подачі скарги; розгляд питань, порушених у скарзі, не належить до компетенції органу;
державним реєстратором, територіальним органом Міністерства юстиції України прийнято таке рішення відповідно до законодавства.

 Чи можна оскаржити рішення комісії?

Рішення Міністерства юстиції України, можна оскаржити, звернувшись до суду.

Отримати консультацію з метою захисту своїх прав та інтересів громадяни можуть, звернувшись до бюро правової допомоги, які є відділами  Стрийського місцевого центру з надання безоплатної воринної правової допомоги. На Дрогобиччині діють 3 бюро правової допомоги. Фахівці бюро приймають за адресою: м. Дрогобич, вул. Лесі Українки, 70, м. Борислав, вул. Адама Міцкевича, 64, м. Трускавець,вул. Данилишиних, 62. Центр знаходиться за адресою: м. Стрий, вул. О. Бачинської, 1а.  Прийом громадян здійснюється з 8.00 до 17.00.  

Мар'ян Поліщук

джерело: власне






Що ще читають на цю тему



Коментарів немає
Додати коментар


Коментар